Pentru turistul român care merge la mare a devenit o obișnuință să i se ceară bani pentru orice. Și, de regulă, se și conformează fără a-și pune și întrebarea dacă nu cumva acele servicii sunt gratuite prin lege.

Asociatia pentru Protectia Consumatorilor din Romania a identificat astfel de situații în care turiștilor le sunt ceruți bani pentru servicii pe care agenții economici sunt obligați prin lege să le ofere gratuit: accesul la un grup sanitar, la duș sau la nisipul plajei.

”Accesul la grupul sanitar de pe plajă este gratis!!! Legislația îi obligă pe operatorii de plajă să ne ofere gratis servicii de plajă, cum ar fi accesul la un grup sanitar racordat la canalizare și apă curentă, accesul gratis la duș și accesul gratis la o cabină de schimbare a vestimentației! Sancționați cu o reclamație adresată Ministerului Turismului pe orice operator care pune taxă pe plajă pentru accesul la grup sanitar, duș și pentru accesul la plajă pe nisip! Cunoaște-ți drepturile! Fii proactiv! Fii proconsumator! Distribuie prietenilor tăi această postare pentru a lua și ei atitudine și a schimba comportamentul de vătaf de plajă al unor agenți economici!

Campanie națională de informare, educare și conștientizare a consumatorilor cu privire la drepturile acestora pe plajele Litoralului românesc derulată de Asociatia Pro Consumatori sub sloganul „Plaja este domeniul public! Cunoaște-ți drepturile!” transmite Asociația pentru Protecția Consumatorilor din România, un ONG care are ca obiect de activitate conștientizarea cetățenilor cu privire la drepturile consumatorilor.
La Ministerul Antreprenoriatului și Turismului puteți suna la CALL-CENTER PROGRAME: 0219059
La OPC  puteți suna laTelefonul consumatorului 0219551 . Tariful către acest număr de apel va fi considerat apel cu tarif normal conform rețelei și tipului de abonament al inițiatorului.

Leave a reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *