Cumpărăturile online continuă să crească în Uniunea Europeană, după cum arată datele din cel mai recent sondaj anual privind utilizarea tehnologiei informațiilor și a comunicațiilor în gospodării și de către persoane.

În 2022, 91% din persoanele cu vârsta cuprinsă între 16 și 74 de ani din UE au folosit internetul, dintre care 75% au comandat bunuri sau servicii pentru uz personal. La nivel european, proporția cumpărătorilor a crescut din anul 2012 până în 2022 cu 20 de procente.

Cei mai mulți utilizatori de internet care au cumpărat bunuri sau servicii online în anul 2022 s-au înregistrat în Țările de Jos (92%), Danemarca (90%) și Irlanda (89%), iar capătul celălalt al clasamentului se afla Bulgaria (49%), Turcia (50%), dar și România cu 51,5 procente.

În ultimul deceniu, în țara noastră, s-a înregistrat o creștere cu 41% a cumpărătorilor online.

Hainele, pantofii și accesoriile au reprezentat cea mai mare parte a achizițiilor online din 2022, comandate de 42% din utilizatorii de internet. Următoarele plasate sunt produsele comandate de la restaurante, produsele cosmetice, mobilier și accesorii pentru casă precum și cărțile, revistele sau ziarele.

Serviciile nu s-au bucurat de același succes de achiziționare online ca și bunurile fizice. Doar 6% din utilizatorii de internet au închiriat cazare prin intermediul internetului, 1% au comandat servicii de transport și mai puțin de un procent au apelat prin internet la serviciile pentru gospodărie.

 

 

Leave a reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *