Comerțul electronic, în continuă creștere în Uniunea Europeană
Cumpărăturile online continuă să crească în Uniunea Europeană, după cum arată datele din cel mai recent sondaj anual privind utilizarea tehnologiei informațiilor și a comunicațiilor în gospodării și de către persoane.
În 2022, 91% din persoanele cu vârsta cuprinsă între 16 și 74 de ani din UE au folosit internetul, dintre care 75% au comandat bunuri sau servicii pentru uz personal. La nivel european, proporția cumpărătorilor a crescut din anul 2012 până în 2022 cu 20 de procente.
Cei mai mulți utilizatori de internet care au cumpărat bunuri sau servicii online în anul 2022 s-au înregistrat în Țările de Jos (92%), Danemarca (90%) și Irlanda (89%), iar capătul celălalt al clasamentului se afla Bulgaria (49%), Turcia (50%), dar și România cu 51,5 procente.
În ultimul deceniu, în țara noastră, s-a înregistrat o creștere cu 41% a cumpărătorilor online.
Hainele, pantofii și accesoriile au reprezentat cea mai mare parte a achizițiilor online din 2022, comandate de 42% din utilizatorii de internet. Următoarele plasate sunt produsele comandate de la restaurante, produsele cosmetice, mobilier și accesorii pentru casă precum și cărțile, revistele sau ziarele.
Serviciile nu s-au bucurat de același succes de achiziționare online ca și bunurile fizice. Doar 6% din utilizatorii de internet au închiriat cazare prin intermediul internetului, 1% au comandat servicii de transport și mai puțin de un procent au apelat prin internet la serviciile pentru gospodărie.