Green NCAP a anunțat azi rezultatele evaluării noilor modele Nissan Ariya, Renault Austral, Volkwagen T-Roc, Volvo XC40, Ford Fiesta și Hyundai STARIA. Au existat 3 crietrii care au stabilit cât de eficiente sunt aceste mașini: indicele de aer curat, indicele de eficiență energetică și indicele gazelor cu efect de seră.

Surpriza mare a venit de la T-Roc. Modelul celor de la Volkswagen a atins cel mai mare indice de aer curat dintre toate mașinile pe benzină și diesel pe care Green NCAP le-a evaluat până în prezent.

Nissan Ariya s-a remarcat prin eficiența ridicată de încărcare. Bateria mare a acestui vehicul de două tone face posibilă deplasarea pe o distanță mai mare de 500 km, deși autonomia scade substanțial la 300 km în condiții de vreme rece (-7°C) sau pe autostradă. Rezultatele celor 3 indici au fost mai mult decât onorabile, așadar, pentru eficiența sa, Nissan Ariya primește 5/5 stele verzi și notele 10 la indicele de aer curat, 9.3 la indicele de eficiență energetică și 9.5 la indicele gazelor cu efect de seră.

Renault Austral E-Tech Full Hybrid 200 este un SUV cu o greutate proprie de 1.600 kg. Sistemul hibrid de 400 V crește eficiența energetică, în primul rând, în testele sub vitezele de pe autostradă. Renault Austral beneficiază de un grup motopropulsor complet hibrid care reduce considerabil consumul în condiții urbane și rurale, în ciuda dimensiunilor sale relativ mari. Emisiile de poluanți sunt, de asemenea, controlate puternic, dar efortul suplimentar de a stăpâni provocările condițiilor de pornire la rece ar aduce dividende pentru un scor și mai mare la categoria aer curat. Datorită cifrelor sale favorabile de consum de combustibil, vehiculul are un scor mai bun în indicele de gaze cu efect de seră decât alte SUV-uri nehibride de dimensiuni similare. Astfel, Renault Austral primește 3 stele verzi și notele 6.5 la indicele de aer curat, 5.3 la indicele de eficiență energetică și 3.9 la indicele gazelor cu efect de seră.

Green NCAP a testat încă două SUV-uri consacrate: Volkswagen T-Roc și Volvo XC40. T-Roc este un SUV compact cu cel mai recent motor turbo pe benzină cu injecție directă de 1,5 litri. Mașinile pe benzină emit în general un nivel mai ridicat de emisii de CO2, iar acest lucru le limitează performanța în indicele gazelor cu efect de seră. Acest vehicul gestionează poluanții nocivi impresionant, cu un respectabil 7.7 puncte din 10 – cel mai bun rezultat al indicelui de aer curat al Green NCAP pentru o mașină cu motor cu combustie. Cu toate acestea, datorită valorilor sale relativ ridicate ale consumului de combustibil în indexul de eficiență energetică, T-Roc obține doar 2½ stele verzi și notele 7.7 la indicele de aer curat, 4.4 la indicele de eficiență energetică și 2.8 la indicele gazelor cu efect de seră.

Volvo XC40 este un SUV mild-hybrid de 48 V echipat cu un motor turbo pe benzină cu injecție directă de 2 litri. Mașina emite gaze cu efect de seră semnificative, rezultând un indice scăzut al gazelor cu efect de seră și, în consecință, obține doar 2.3 din 10 puncte. De asemenea, sistemul mild-hybrid nu ajută SUV-ul relativ greu să atingă mai mult de 4 puncte în indicele de eficiență energetică, iar la indicele de aer curat obține 6.2. Astfel adună 2½ stele verzi.

Ford a anunțat că nu va mai produce Fiesta din iunie 2023, dar rămâne o mașină populară și răspândită pe șosea. Green NCAP a testat ST-Line Vignale 1,0 l benzină cu o transmisie automată cu 7 trepte și hibridizare uşoară de 48 V. Configurația selectată a grupului de propulsie afișează performanțe lăudabile de eficiență energetică pentru o mașină convențională pe benzină, dar strategia de control a emisiilor poluante este contestată în mod semnificativ în unele teste. În general, Fiesta s-a comportat bine, dar datorită rezultatelor mediocre la cele 3 categorii (indicele de aer curat-3.9, indicele de eficiență energetică-5.2, indicele gazelor cu efect de seră-3.7) aceasta obține doar de 2½ stele verzi.

Elegantul Hyundai STARIA este o dubă mare și grea cu 7 locuri, cu o masă neîncărcată de 2,4 tone. În ciuda designului său futurist, vehiculul este propulsat de un motor diesel de 2,2 litri și acest lucru, împreună cu masa și dimensiunea sa, oferă rezultate slabe. La indicile de eficiență energetică atinge 0.5 puncte din 10, la categoria gaze cu efect de seră obține 0 puncte, iar la indicele aerului curat adună 5.3 puncte, obținând o singura stea verde.

Despre Green NCAP

Green NCAP este o inițiativă independentă care promovează dezvoltarea de mașini curate, eficiente din punct de vedere energetic și care dăunează cât mai puțin mediului.

Green NCAP folosește o gamă largă de teste pentru a aborda defectele testelor de omologare și, prin informațiile consumatorilor, recompensează acei producători ale căror vehicule depășesc cerințele minime și oferă performanțe excelente, robuste, în lumea reală.

 

Leave a reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *